مذاکرات ایران با 5+1 به پنجمین روز کشید...
  1. گزارش ها حاکی از دیدار وزرای خارجه ایران و سوئیس است.

  2.  
     

    مذاکرات به بامداد پنجمین روز خود رسیده است. بخش عمده این دور از گفت و گوها در همین هتل در ژنو برگزار شده است.

  1. مذاکرات به بامداد پنجمین روز خود رسیده است. بخش عمده این دور از گفت و گوها در همین هتل در ژنو برگزار شده است.

  2.  
     

    خبرگزاری فارس به نقل از عباس عراقچی، دیپلمات ارشد ایرانی در ژنو، می‌گوید که مذاکرات احتمالا به فردا کشیده خواهد شد.

  3.  
     

    منصور فرهنگ، استاد روابط بین‌الملل، به بی‌بی‌سی فارسی گفت عربستان سعودی علاقمند است که آمریکا بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، بدون این که روابط دو طرف بهبود یابد.

    آقای فرهنگ می‌گوید اگر برنامه هسته‌ای ایران محدود نشود عربستان سعودی به کمک روابطی که با پاکستان دارد برای خود جنگ‌افزار هسته‌ای تامین خواهد کرد.

  4.  
     

     

    علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفته است : "مذاکرات با گروه 1+5 تا لغو همه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران ادامه خواهد داشت."

    آقای بروجردی همچنین گفته است: "محمد جواد ظریف، از بهترین و قوی ترین دیپلمات های کشور است."

  5.  
     

     

    به گفته تلویزیون دولتی عربستان، پادشاه آن کشور به همراه امیر قطر و امیر کویت امروز در نشستی شرکت کرده اند.

    جزییات بیشتری درباره این نشست منتشر نشده است. اما این نشست در حالی برگزارشده که ایران و کشورهای 1+5 در ژنو در حال مذاکره هستند. 

  6.  
     

    امیر ولید بن طلال که او را یکی از بانفوذترین افراد در جهان عرب توصیف می کنند در مصاحبه‌ای با بلومبرگ تصریح کرده که از دید او و خیلی دیگر از قدرتمندان جهان عرب، خطر ایران از اسرائیل بیشتر است. 

    به گفته امیر ولید بن‌طلال، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا عجله دارد که با ایران توافقی امضا کند. آقای بن طلال گفته باراک اوباما به هر چه بتواند چنگ می‌زند تا یک پیروزی برای خودش جور کند چون از دو ماه دیگر هم رقابت‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز می‌شود. او موضع نخست‌وزیر اسرائیل را تکرار کرده که ایران دارد از توافق هسته‌ای احتمالی نفع می‌برد. بن طلال گفته نباید تحریم‌ها علیه ایران سبک شود.

  7.  
     

    عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران مذاکرات را "سخت و فشرده" دانسته و گفته که بحث بر سر "کلمات و متوازن بودن گام ها" است.

    آقای عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا طرفین امشب به نتیجه می رسند گفت: "مشخص نیست که آیا امشب به نتیجه برسیم یا نه."

  8.  
     

    جلسه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با با وزرای خارجه گروه  آغاز شده است. به نوشته رسانه های قرار است خانم اشتون در این جلسه نتایج نشست خود با وزیر امور خارجه ایران را برای اعضای گروه تشریح کند.

  9.  
     

     

    قرار است جان کری، وزیر خارجه آمریکا، فردا ( یکشنبه 24 نوامبر) برای مذاکره درباره شماری از موضوعات از جمله سوریه، ایران و روند صلح خاورمیانه به بریتانیا سفر کند. از جمله برنامه های دیگر آقای کری در جریان سفر به بریتانیا دیدار با نخست وزیر لیبی و مذاکره درباره اوضاع امنیتی و اصلاحات سیاسی در آن کشور است.

  10.  
     

    تفسیر مدیرکل پیشین آژانس از ماده چهار ان پی تی: غنی‌سازی حق است

     هانس بلیکس مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی به بی بی سی فارسی گفته است که مطابق تفسیر او از ماده چهارم معاهده منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) غنی سازی اورانیوم حق است.

    بر اساس گفته شرکت کنندگان در مذاکرات اتمی، چگونگی تعریف موضوع غنی سازی اورانیوم مورد اختلاف شش کشور مذاکره کننده با ایران است.

    ایران می گوید مطابق ان پی تی، غنی سازی اورانیوم جز حقوق این کشور است اما برخی از کشورهای مذاکره تفسیر دیگری دارند و می گویند چیزی به نام حق غنی سازی اورانیوم وجود ندارد.

  11.  
     

    مذاکرات ایران با کشورهای پنج بعلاوه یک در این هتل (اینترکنتینانتال) در ژنو برگزار می‌شود

  12.  
     

    فارس در مطلبی تحت عنوان چرا راکتور آب سنگین اراک مهم است؟ دلایل اهمیت این راکتور را برای ایران ذکر کرده است. این راکتور از موارد اختلاف میان ایران و طرف‌های مذاکره کننده در ژنو عنوان شده است.

  13.  
     

    محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس ایران گفته است که مذاکرات ژنو نشان داد که ایران اهل منطق و استدلال است.

  14.  
     

    منابع خبری در ژنو گفته‌اند که لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در حال دیدار با وزیر امور خارجه چین است و پس از آن با خانم اشتون دیدار خواهد کرد

  15.  
     

    خبرگزاری تسنیم می‌گوید که جلسه سه‌جانبه ظریف، اشتون و کری پایان گرفته است.

  16.  
     

    جیمز رینولدز، خبرنگار بی‌بی‌سی که در ژنو حاضر است، می‌گوید دیپلمات‌های غربی در پی این هستند که به توافق موقتی شش ماهه با ایران دست یابند. گفته می‌شود که این توافق شامل توقف موقتی برنامه هسته‌ای ایران در قبال تعلیق یا رفع بخشی از تحریم‌ها است.

    مذاکره‌کنندگان ایرانی هشدار داده‌اند که در برابر "زیاده‌خواهی‌های" غرب کوتاه نخواهند آمد.

  17.  
     

    خبرگزاری فارس در یادداشتی نوشته است که راکتور آب سنگین اراک یکی از موارد عمده‌ای است که قدرت‌های غربی حساسیت بالایی درباره آن دارند.

  18.  
     

    همزمان با مذاکرات فشرده اتمی در ژنو، دیمیتری راگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی و فضایی وارد تهران شده و با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کرده است. در حال حاضر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای دیدار با همتایان خود در گروه پنج بعلاوه یک و مذاکره با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ژنو به سر می برد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:,ساعت 9:0 توسط savalan| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com